”Autoritatea Națională pentru Protecția Drepturilor Persoanelor cu Dizabilități în parteneriat cu Autoritatea pentru Digitalizarea României (ADR) și Ministerul Muncii și Solidarității Sociale (MMSS) a implementat proiectul „Sistem Național de Management privind Dizabilitatea”, cod SMIS 127682, proiect implementat în cadrul Programului Operațional Competitivitate 2014-2020, Axa prioritară 2 – Tehnologia informației și comunicațiilor (TIC) pentru o economie digitală competitivă, Acțiunea 2.3.1 Consolidarea și asigurarea interoperabilității sistemelor informatice dedicate serviciilor de eguvernare tip 2.0 centrate pe evenimente din viața cetățenilor și întreprinderilor, dezvoltarea cloud computing guvernamental și a comunicării media sociale, a Open Data și Big Data.
Perioada de implementare 11.07.2019 – 29.12.2023
Valoarea totală a proiectului: 45.042.464 lei, din care 7.053.161,04 lei de la bugetul de stat și 37.989.302,96 lei din fonduri externe nerambursabile
Obiectivul general al proiectului l-a constituit dezvoltarea și implementarea unei platforme naționale centralizate pentru colectarea, stocarea și distribuirea informațiilor referitoare la persoanele cu dizabilități (adulți și copii) către autoritățile publice centrale și locale, beneficiari individuali și parteneri instituționali.
Obiective specifice:
OS 1
Cresterea eficienței activitații Autoritații Naționale pentru Protectia Drepturilor Persoanelor cu Dizabilitați (ANPDPD) si Comisiei Superioare de Evaluare a Persoanelor Adulte cu Handicap (CSEPAH) (la nivel central) si DGASPC-uri (direcțiile generale de asistența sociala si protecția copilului la nivel județean si a sectoarelor municipiului Bucuresti) / Comisiilor de Evaluare a Persoanelor Adulte cu Handicap si Comisiilor pentru Protecția Copilului la nivel județean si ale sectoarelor municipiului Bucuresti (CEPAH) prin implementarea unui sistem informatic de management de cazuri care sa permita utilizatorilor înregistrați din cadrul ANPDPD, CSEPAH, DGASPC, CPC si CEPAH sa creeze si sa gestioneze dosarele persoanelor adulte si a copiilor cu dizabilitați, sa urmareasca, în mod centralizat, capacitațile de la nivelul centrelor rezidențiale si nerezidențiale de protecție sociala si sa permita utilizatorilor înregistrați din cadrul ANPDPD sa aiba acces mult mai rapid la informațiile înregistrate în noul sistem informatic de la nivelul DGASPC-urilor.
2. OS 2
Eficientizarea activitații de la nivelul ANPDPD si DGASPC-uri prin introducerea de funcționalitați de gestionare informatica a activitații de tip registratura (intrare-iesire) on-line pentru/catre cetațeni, mediul privat si alți parteneri instituționali si fluxuri automate de documente. Se va urmari automatizarea atât a fluxului de intrare on-line a cererii, formulare si alte documente de tipul transmiterilor/înregistrarilor on-line efectuate, precum si fluxul de iesire pentru transmiterea on-line a raspunsurilor, planificarilor (de ex. la comisia de evaluare adulți si copii etc).
3. OS 3
Eficientizarea activitații de la nivelul ANPDPD, CSEPAH si DGASPC-uri, inclusiv CEPAH si CPC, prin introducerea de funcționalitați de scanare si arhivare electronica a dosarelor persoanelor adulte si a copiilor cu dizabilitați, permițându-se astfel si urmarirea si consultarea lor în format electronic.
4. OS 4
Centralizarea managementului obligațiilor de plata a drepturilor acordate persoanelor adulte cu dizabilitați, rezultând astfel o diminuare a posibilitații apariției de erori si fraude, SNMD urmând a gestiona listele cu obligațiile de plata care vor fi transmise catre ANPIS pentru execuția efectiva a plaților, fie direct catre beneficiari, fie direct catre furnizorii de servicii.
5. OS 5
Eficientizarea interacțiunilor între ANPDPD, CSEPAH, DGASPC-uri si CEPAH-uri cu beneficiarii direcți (cetațenii) din domeniul protecției persoanelor adulte cu dizabilitați, prin crearea de interfețe bidirecționale prin care se pot depune cererile si dosarele în format electronic (scanat), care sa permita urmarirea stadiului aprobarii dosarului si transmiterea (tot electronic) a deciziei analizei dosarului.
Conferința de închidere a proiectului a avut loc în data de 19.12.2023. La evenimentul care a avut loc în format online, au participat reprezentanți ai DGASPC, ai echipelor de proiect din cadrul MMSS, ADR și ANPDPD.
Informații referitoare la implementarea proiectului sunt disponibile pe site-ul https://anpd.gov.ro/web/proiecte/proiecte-europene/sistem-national-de-management-privind-dizabilitatea-snmd/
Pentru mai multe informații despre proiect accesați www.fonduri-ue.ro