Art. 32 (1) Biroul Licențiere și Autorizări are următoarele atribuții în domeniul licențierii:

  1. primește și înregistrează în registrul special de evidență a cererilor de licențiere a serviciilor sociale, dosarele de licențiere/acordarea unei noi licențe a serviciilor sociale depuse de furnizorii acreditați în condițiile legii, pentru serviciile sociale din domeniul de competență al Autorității;
  2. verifică și analizează documentele justificative și fișa de autoevaluare completată conform prevederilor art. 9 alin. (5) din Legea nr. 197/2012, cu modificările și completările ulterioare, precum și datele și informațiile din cererea de licențiere a serviciului social, în baza cărora se eliberează licența de funcționare provizorie, după caz, decizia de respingere a acordării acesteia;
  3. soluționează dosarele de licențiere/relicențiere a serviciilor sociale din domeniul de competență al Autorității;
  4. întocmește documentele necesare pentru finalizarea procedurii de licențiere a serviciului social, conform prevederilor Hotărârii Guvernului nr. 118/2014, cu modificările și completările ulterioare;
  5. întocmește și transmite furnizorului de servicii sociale deciziile de acordare, respingere, suspendare, retragere, încetare a aplicabilității licenței sau relicențiere a serviciului social și licențele de funcționare provizorie/licențele de funcționare aferente;
  6. transmite Agențiilor Județene pentru Plăți și Inspecție Socială copii după fișele de autoevaluare ale serviciilor sociale, licențele de funcționare provizorie, licențele de funcționare și notificările primite de la furnizorii serviciilor sociale;
  7. analizează Rapoartele de evaluare și Notificările primite de la Agenția Națională pentru Plăți și Inspecție Socială/Agențiile Județene pentru Plăți și Inspecție Socială, în condițiile legii, și întocmește documentația ulterioară în conformitate cu actele normative în vigoare;
  8. înscrie în registrul special de evidență a cererilor de licențiere a serviciilor sociale toate serviciile sociale care au obținut licența de funcționare provizorie/ licența de funcționare;
  9. colaborează cu compartimentul de acreditare din cadrul MMSS în vederea îndeplinirii obligațiilor prevăzute în HG 118/2014, cu modificările și completările ulterioare;
  10. nominalizează, la solicitarea directorului Agențiilor Județene pentru Plăți și Inspecție Socială, un specialist în locul celui de al treilea inspector social pentru completarea echipei de inspecție desemnată să efectueze o misiune de evaluare/monitorizare în teren la sediul serviciului social pentru care se solicită reevaluarea.

 (2) În domeniul autorizării, Biroul Licențiere și Autorizări are următoarele atribuții specifice:

  1. soluționează cererile de autorizare a unităţilor protejate, în baza metodologiei specifice;
  2. elaborează și transmite unităților protejate notificările de completare a dosarului de autorizare, notele și ordinele de respingere a cererilor de autorizare, ordinele de autorizare și anexele la autorizații, notele privind completarea domeniului de activitate al unității protejate autorizate și anexele la autorizații, ordinele de suspendare și retragere a autorizațiilor;
  3. elaborează și transmite unităților protejate notificările de respingere a cererilor de autorizare, ordinele de autorizare, suspendare și retragere a autorizațiilor;
  4. monitorizează respectarea condiţiilor de autorizare analizând rapoartele anuale de activitate ale acestora;
  5. asigură evidența unităților protejate și o actualizează periodic;
  6. analizează documentele depuse de către instituțiile și organizațiile neguvernamentale a căror activitate principală o reprezintă educaţia sau oferirea de asistenţă pentru persoanele cu handicap pentru a primi articole scutite de taxa pe valoarea adăugată la import și care solicită autorizația Autorității;

Abrevieri

MMSS – Ministerului Muncii și Solidarității Sociale

Art. – Articolul

HG – Hotărâre Guvernamentală

UE – Uniunea Europeană

alin. – alineatul