Art. 13 (1) Compartimentul Comunicare și Relații cu Publicul funcționează în subordinea directă a președintelui.

(2) În domeniul comunicării, Serviciul Comunicare și Relații cu Publicul are următoarele atribuții specifice:

  1. informează președintele cu privire la articolele apărute în presa scrisă legate de activitatea Autorității şi în legătură cu alte subiecte care privesc domeniul de activitate al acestei instituţii;
  2. asigură activitatea de informare a opiniei publice cu privire la activitatea Autorității, prin intermediul mass – media, prin redactarea şi transmiterea comunicatelor şi informărilor de presă, precum și prin organizarea unor campanii de presă, pentru a face cunoscute publicului activităţile desfăşurate în cadrul Autorității, în cazul în care se dispune de către conducere;
  3. asigură comunicarea cu reprezentanţii mass-media şi intermediază interviurile acordate de președintele Autorității sau de persoanele desemnate de acesta;
  4. organizează conferințe de presă şi întâlniri cu presa, după caz;
  5. elaborează materiale informative adecvate;
  6. elaborează şi actualizează ori de câte ori este nevoie, baza de date mass-media;
  7. asigură în mod periodic sau de fiecare dată când activităţile instituţiei prezintă un interes public imediat, difuzarea de comunicate, informări de presă, organizarea de conferinţe de presă sau interviuri;
  8. colaborează cu cornpartimentul de specialitate din cadrul Autorității în vederea publicării pe pagina web a Autorității a comunicatelor şi informărilor de presă;
  9. menţine permanent legătura cu conducătorii structurilor din cadrul Autorității în scopul satisfacerii cu celeritate a solicitărilor de informaţii ale reprezentanţilor mass-media;

(3) În domeniul relațiilor cu publicul, Compartimentul Comunicare și Relații cu Publicul are următoarele atribuții specifice:

  1. elaborează, în termenul prevăzut de lege, răspunsul la petițiile repartizate spre soluționare de către președintele Autorității;
  2. urmăreşte expedierea răspunsului către petiționar și se îngrijește de clasarea și arhivarea petițiilor;
  3. asigură, din oficiu și la cerere, accesul la informațiile de interes public, în condițiile legii;
  4. îndrumă solicitanții pentru obținerea de informații, către compartimentele din Autoritate;
  5. colaborează cu structurile de specialitate din structura Autorității, în vederea comunicării în scris a răspunsurilor la solicitările de informații de interes public, în condițiile legii și cu respectarea termenelor prevăzute de lege;
  6. redactează răspunsul către solicitant, atunci când informația solicitată este de natura celor care se acordă din oficiu, precum și motivarea întârzierii furnizării informației ori a respingerii acestora în condițiile Legii nr. 544/2001, cu modificările și completările ulterioare;
  7. întocmește raportul anual privind accesul la informațiile de interes public, prevăzut de Hotărârea Guvernului nr. 123/2002 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a Legii nr. 544/2001 și urmărește publicarea acestuia pe site-ul Autorității;
  8. asigură evidența petițiilor repartizate pe structurile din Autoritate;
  9. realizează activitatea de monitorizare a solicitărilor, a petițiilor și a oricăror alte documente și informații primite, de repartizare a acestora către compartimentele din cadrul Autorității sau către alte instituții în a căror sferă de competență intră problematica petițiilor/solicitărilor respective și de redactare a răspunsului către solicitanți;
  10. organizează activitatea privind acordarea de audiențe publicului;
  11. asigură legătura cu compartimentele din cadrul Autorității în ceea ce privește acordarea de audiențe, conform competențelor acestora;
  12. informează persoana desemnată cu atribuții de purtător de cuvânt cu privire la articolele apărute în presa scrisă legate de activitatea Autorității și în legătură cu alte subiecte care privesc domeniul de activitate al acesteia;
  13. menține permanent legătura cu compartimentele de specialitate din cadrul Autorității în scopul soluționării cu celeritate a solicitărilor de informații primite din partea reprezentanților mass-media;
  14. preia și înregistrează, potrivit reglementărilor în vigoare, cererile, reclamațiile, sesizările sau propunerile formulate în scris sau prin poștă electronică;
  15. asigură înregistrarea corespondenţei oficiale transmise/primite de instituție;
  16. asigură repartizarea documentelor înregistrate către departamentele din cadrul Autorității, în funcție de rezoluție pusă de conducerea Autorității;
  17. asigură multiplicarea materialelor și lucrărilor pentru conducerea Autorității;
  18. întocmește documentația necesară și asigură expedierea prin poșta militară sau prin poșta română a întregii corespondențe realizate de compartimentele din Autoritate;
  19. asigură activitatea de francare a corespondenței Autorității, respectiv estimează costurile aferente expedierii corespondenței, întocmește borderourile pe tipuri de scrisori, întocmește deconturile aferente cheltuielilor de expediere;
  20. îndeplinește orice sarcini suplimentare stabilite de conducerea Autorității.

Abrevieri

Art. – Articolul