Art. 15 (1) Compartimentul Comunicare și Relații Publice funcționează în subordinea directă a președintelui.

(2) În domeniul comunicării, Compartimentul Comunicare și Relații Publice are următoarele atribuții specifice:

a) asigură comunicarea internă cât și cea externă contribuind la promovarea unei imagini publice pozitive a instituției și la informarea corectă a cetățenilor;

b) asigură circulația eficientă a informațiilor între compartimentele instituției, inclusiv informații despre activitatea instituției sau a anunțurilor administrative;

c) monitorizează opiniile și reacțiile cetățenilor față de activitatea instituției și propune măsuri pentru îmbunătățirea imaginii publice;

d) informează președintele/ persoana desemnată cu atribuții de purtător de cuvânt cu privire la articolele apărute în presa scrisă legate de activitatea Autorității şi în legătură cu alte subiecte care privesc domeniul de activitate al acesteia;

e) asigură activitatea de informare a opiniei publice cu privire la activitatea Autorității, prin intermediul mass – media, prin redactarea şi transmiterea comunicatelor şi informărilor de presă, precum și prin organizarea unor campanii de presă, pentru a face cunoscute publicului activităţile desfăşurate în cadrul Autorității, în cazul în care se dispune de către conducere;

f) asigură comunicarea cu reprezentanții mass-media, intermediază interviurile acordate de președintele Autorității sau de persoanele desemnate de acesta, soluționează cu celeritate solicitările de informații primite din partea reprezentanților mass-media;

g) organizează conferințe de presă şi întâlniri cu presa, după caz;

h) elaborează materiale informative adecvate;

i) elaborează şi actualizează ori de câte ori este nevoie, baza de date mass-media;

j) asigură în mod periodic sau de fiecare dată când activităţile instituției prezintă un interes public imediat, difuzarea de comunicate, informări de presă, organizarea de conferinţe de presă sau interviuri;

k) colaborează cu personalul de specialitate din cadrul Autorității în vederea publicării pe pagina web a Autorității a comunicatelor şi informărilor de presă;

l) menţine permanent legătura cu conducătorii structurilor din cadrul Autorității în scopul satisfacerii cu celeritate a solicitărilor de informaţii ale reprezentanţilor mass-media;

(3) În domeniul relațiilor publice, Compartimentul Comunicare și Relații Publice are următoarele atribuții specifice:

a) oferă cetățenilor informații generale despre activitatea și serviciile instituției, atât direct, la sediul instituției, cât și prin telefon, e-mail sau alte canale electronice;

b) consiliază și îndrumă publicul cu privire la procedurile administrative, documentele necesare pentru diverse solicitări și modalitățile de acces la serviciile instituției, oferind explicații clare despre proceduri, drepturi și termenele legale pentru soluționarea cererilor sau petițiilor;

c) primește, înregistrează și gestionează cererile, petițiile și sesizările adresate instituției de către cetățeni, în scris, e-mail sau alte canale electronice, inclusiv cele legate de eliberarea unor acte oficiale, autorizații sau alte servicii publice;

d) asigură înregistrarea corespondenței oficiale transmise/primite de instituție;

e) asigură repartizarea documentelor înregistrate către compartimentele din cadrul Autorității, în funcție de rezoluția pusă de conducerea Autorității, în vederea soluționării, asigurându-se că fluxul de documente este gestionat eficient;

f) informează cetățenii despre stadiul cererilor sau a petițiilor, comunică acestora eventualele probleme apărute în procesul de soluționare;

g) după analiza inițială, petițiile/sesizările sunt transmise, după caz, spre soluționare departamentelor/compartimentelor competente din cadrul instituției, împreună cu detaliile și eventualele recomandări;

h) direcționează autorităților și instituțiilor publice competente, în termen de 5 zile, petițiile greșit îndreptate către Autoritate;

i) pentru soluționarea corectă și promptă a petițiilor, CCRP colaborează strâns cu alte compartimente și departamente din cadrul instituției;

j) după soluționarea petiției de către departamentele/compartimentele competente, CCRP se ocupă de redactarea răspunsului oficial către petent în termenul legal, oferind soluții sau explicații clare privind deciziile luate;

k) elaborează, în termenul prevăzut de lege, răspunsul la petițiile repartizate spre soluționare de către președintele Autorității;

l) urmăreşte expedierea răspunsului către petiționar și se îngrijește de clasarea și arhivarea petițiilor;

m) este responsabil cu gestionarea solicitărilor de informații de interes public, asigurându-se că cetățenii au acces la datele și documentele necesare într-un mod transparent și în conformitate cu prevederile Legii nr. 544/2001, privind liberul acces la informațiile de interes public, cu modificările și completările ulterioare;

n) asigură, din oficiu și la cerere, accesul la informațiile de interes public, redactează răspunsul către solicitant, atunci când informația solicitată este de natura celor care se acordă din oficiu, precum și motivarea întârzierii furnizării informației ori a respingerii acestora în condițiile legii;

o) afișează pe site-ul instituției sau la aviziere informațiile de interes public, precum hotărâri, reglementări, planuri de acțiune, bugete, rapoarte de activitate, anunțuri și comunicate;

p) asigură elaborarea și distribuirea de materiale informative care să prezinte activitatea instituției;

q) întocmește raportul anual privind accesul la informațiile de interes public, prevăzut de Hotărârea Guvernului nr. 123/2002 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a Legii nr. 544/2001 și urmărește publicarea acestuia pe site-ul Autorității;

r) asigură evidența petițiilor repartizate pe structurile din Autoritate;

s) realizează activitatea de monitorizare a solicitărilor, a petițiilor și a oricăror alte documente și informații primite, de repartizare a acestora către compartimentele din cadrul Autorității sau către alte instituții în a căror sferă de competență intră problematica petițiilor/solicitărilor respective și de redactare a răspunsului către solicitanți;

t) organizează activitatea privind acordarea de audiențe cetățenilor la conducerea instituției;

u) oferă sprijin atât cetățenilor, cât și reprezentanților instituției în timpul audiențelor, facilitând comunicarea și clarificarea problemelor ridicate; asigură multiplicarea materialelor și lucrărilor pentru conducerea Autorității;

v) întocmește documentația necesară și asigură expedierea prin poșta militară sau prin Poșta Română a întregii corespondențe realizate de compartimentele din Autoritate;

w) asigură activitatea de francare a corespondenței Autorității, respectiv estimează costurile aferente expedierii corespondenței, întocmește borderourile pe tipuri de scrisori, întocmește deconturile aferente cheltuielilor de expediere;

x) îndeplinește orice sarcini suplimentare stabilite de conducerea Autorității.

Abrevieri

Art. – Articolul

Page Reader Press Enter to Read Page Content Out Loud Press Enter to Pause or Restart Reading Page Content Out Loud Press Enter to Stop Reading Page Content Out Loud Screen Reader Support