Art. 26  În domeniul financiar contabilitate, compartimentul are următoarele atribuții specifice:

  1. întocmeşte propunerile pentru bugetul anual al Autorității, în baza propunerilor fundamentate formulate de structurile de specialitate din Autoritate;
  2. colaborează cu structurile de specialitate la elaborarea anexelor bugetare specifice, respectiv cheltuieli de personal, materiale, sinteza programelor cu finanţare ne/rambursabilă, investițiile, bugetul pe programe, etc.;
  3. întocmește propunerile de repartizare pe trimestre a prevederilor bugetare, după aprobarea bugetului de stat, pe care le transmite la MMSS;
  4. propune spre aprobare ordonatorului de credite, bugetul de venituri şi cheltuieli al Autorității;
  5. elaborează propuneri de rectificare a bugetului pe baza propunerilor structurilor de specialitate;
  6. asigură execuţia bugetară pe Autoritate, întocmeşte toate documentaţiile solicitate de MMSS și Ministerul Finanţelor;
  7. solicită Direcției de specialitate din cadrul MMSS deschiderea de credite bugetare, virări de credite bugetare şi alimentarea conturilor bancare, ţine evidența creditelor deschise şi repartizate;
  8. monitorizează lunar cheltuielile de personal, cheltuielile de capital, cheltuielile pentru proiecte cu finanţare din fonduri externe nerambursabile ale Autorității, întocmind situaţia centralizată a acestor categorii de cheltuieli finanţate din bugetul de stat;
  9. întocmeşte toate situaţiile/raportările din domeniul de activitate conform legislaţiei în vigoare;
  10. organizează şi conduce evidenţa contabilă şi analitică, în conformitate cu prevederile legale în vigoare, pentru activitatea de organizare şi funcționare a Autorității precum şi pentru celelalte activităţi desfăşurate;
  11. întocmeşte lunar balanţa de verificare sintetică și analitică pentru activitatea proprie a Autorității;
  12. întocmeşte situaţiile financiare trimestriale şi anuale, ce se compun din bilanţ, cont de execuţie bugetară şi anexe, pentru activitatea proprie;
  13. întocmeşte şi ţine registrele contabile obligatorii, prevăzute de lege: registrul-jurnal, registrul inventar şi registrul cartea-mare;
  14. înregistrează în contabilitate operațiunile patrimoniale în mod cronologic, cu respectarea succesiunii documentelor justificative, după data de întocmire sau intrare în instituție şi sistematic în conturi analitice şi sintetice;
  15. verifică documentele justificative care stau la baza înregistrărilor în contabilitate, acestea angajând răspunderea persoanelor care le-au întocmit, vizat şi aprobat ori înregistrat în contabilitate;
  16. organizează şi conduce contabilitatea creditelor bugetare alocate şi deschise;
  17. organizează şi conduce contabilitatea imobilizărilor corporale şi necorporale, a gestiunii de materiale, a obiectelor de inventar şi a carburanților consumați cu autoturismele Autorității, conform reglementărilor legale;
  18. organizează şi conduce evidenţa formularelor cu regim special; contabilitatea furnizorilor; contabilitatea decontărilor cu privire la asigurările sociale, asigurări de sănătate; impozitul pe salarii; contabilitatea avansurilor spre decontare şi a celorlalţi debitori; contabilitatea decontărilor pentru deplasările interne şi externe ale salariaţilor Autorității; contabilitatea decontărilor pentru acţiunile de protocol, conform reglementărilor legale; contabilitatea salariilor; contabilitatea plăţilor efectuate din credite deschise pe capitole şi subcapitole, iar în cadrul acestora pe categorii de cheltuieli;
  19. asigură înregistrarea și integrarea în evidenţa financiar-contabilă a Autorităţii a tuturor operațiunilor financiar-contabile realizate în cadrul proiectelor finanţate din fonduri externe, pe baza documentelor şi a evidenţei financiar-contabile puse la dispoziție de către echipele de management/implementare a proiectelor;
  20. asigură înregistrarea obiectivelor de investiţii în evidenţele contabile după punerea acestora în funcţiune;
  21. urmăreşte debitorii înregistraţi în contabilitatea Autorității pentru recuperarea debitelor;
  22. asigură efectuarea inventarierilor periodice şi anuale ale gestiunilor de valori materiale şi băneşti şi valorificarea rezultatelor acestora;
  23. înregistrează în contabilitate plusurile şi/sau minusurile constatate cu ocazia inventarierii patrimoniului Autorității;
  24. ţine evidenţa angajamentelor bugetare şi legale, pentru activitatea de organizare şi funcţionare a Autorității;
  25. ţine evidenţa angajamentelor, lichidităţilor, ordonanţărilor şi plăţilor efectuate pentru toate operaţiunile supuse vizei de control financiar-preventiv propriu;
  26. asigură efectuarea plăţilor efectuate din bugetul de stat, pe baza documentaţiilor primite de la compartimentele de specialitate;
  27. controlează şi asigură aplicarea reglementărilor legale privind calculul drepturilor salariale şi a altor drepturi de personal pentru salariaţii Autorității;
  28. răspunde de corectitudinea calculului salariilor şi întocmirea la timp a documentelor de plată a drepturilor salariale și a altor drepturi de personal pentru salariații Autorității;
  29. întocmeşte lucrări cu privire la plata salariilor în conformitate cu prevederile legale pentru salariaţii Autorității şi alimentează cardurile de salarii;
  30. întocmeşte statele de plată ale indemnizaţiilor membrilor comisiilor de concurs/examen/soluţionare contestaţii în conformitate cu prevederile legale;
  31. asigură aplicarea reglementărilor în vigoare cu privire la plata concediilor de odihnă;
  32. întocmeşte lunar raportările privind asigurările de sănătate, CAS etc., precum şi alte raportări conform legii;
  33. întocmeşte documentaţia necesară în vederea achiziţionării valutei necesare deplasărilor externe finanţate din bugetul de stat;
  34. evidenţiază decontarea cheltuielilor de protocol destinate președintelui şi delegaţiilor externe;
  35. înregistrează amortizarea lunară a mijloacelor fixe, casările, deciziile/procesele verbale de transfer pentru mijloacele fixe și obiectele de inventar;
  36. asigură relaţia permanentă cu organele financiar-bancare, precum și cu direcţiile de specialitate din MMSS;
  37. efectuează plăţi prin OP sau numerar, faţă de terţi, după îndeplinirea condiţiilor de angajare, lichidare şi ordonanţare, după verificarea disponibilităţilor în conturile bancare, după verificarea subdiviziunii bugetului aprobat de Ia care se face plata pentru a se stabili că este cea corectă şi corespunzătoare naturii cheltuielilor respective. De asemenea, înaintea efectuării plăţii se verifică existenţa tuturor documentelor justificative, semnăturile de pe documente aparţinând ordonatorului de credite sau persoanelor desemnate de acesta;
  38. asigură acordarea vizei de control financiar preventiv conform normelor proprii
  39. participă la evaluarea și implementarea proiectelor cu finanțare națională și externă;
  40. analizează și întocmește documentația specifică în vederea deschiderii de credite bugetare și asigurării, prin transferuri de la bugetul de stat la bugetele direcţiilor generale judeţene, respectiv locale ale sectoarelor municipiului Bucureşti de asistenţă socială şi protecţia copilului, a sumelor aferente plăţii dobânzii la creditele acordate persoanelor cu dizabilităţi, precum şi asigurării gratuităţii la transportul interurban al persoanelor cu dizabilităţi, în condiţiile Legii nr. 448/2006;
  41. organizează activitatea de analiză, împreună cu structurile de specialitate, a documentației depuse de beneficiarii prevederilor art. 98 din Legea nr. 448/2006, împreună cu structurile de specialitate ale Autorității și propune Serviciului Juridic, Contencios, Licențiere și Autorizări, emiterea proiectului de ordin al ministrului muncii și solidarității sociale pentru aprobarea tipurilor de cheltuieli pentru care se asigură sume de la bugetul de stat;
  42. propune spre aprobare cheltuielile pentru activitățile specifice ce urmează a se finanța organizațiilor prevăzute la art.98, în concordanță cu rezultatele activității de analiză, în conformitate cu prevederile legale în acest sens;
  43. analizează și propune spre plată activitățile desfășurate de către beneficiarii prevederilor art. 99 din Legea nr 448/2006, aprobate conform legii;
  44. asigură evidenţa şi centralizarea documentaţiei specifice programelor de interes naţional în vederea deschiderii de credite bugetare și asigurării, prin transferuri de la bugetul de stat la bugetele consiliilor judeţene, a sumelor solicitate şi acceptate la plată;
  45. aduce la cunoștința conducerii Autorității eventualele situații de neconformitate sau orice alte probleme identificate în implementare.

Abrevieri

MMSS – Ministerului Muncii și Solidarității Sociale

Art. – Articolul

CAS – Casa de Asigurări de Sănătate

OP – Ordin de Plată