Art. 27 Compartimentul Resurse umane îndeplinește următoarele atribuțíi:
a) aplică şi respectă prevederile legale referitoare la gestionarea funcţiilor publice şi funcţiilor contractuale din cadrul Autorității;
b) organizează evidenţa raporturilor de serviciu/muncă ale personalului şi, după caz, de modificare a acestora;
c) gestionează la nivelul Autorității registrul privind evidenţa funcţiilor publice și a funcționarilor publici și Registrul general de evidenţă a salariaţilor în format electronic în situația personalului contractual;
d) aplică prevederile legale referitoare la dosarele profesionale ale funcţionarilor publici şi dosarele personale ale personalului contractual din cadrul Autorității;
e) primeşte fişele de pontaj ale structurilor din cadrul Autorității semnate de conducerea acestora, ține evidenţa concediilor de odihnă, a concediilor medicale, a concediilor cu plată, a concediilor fără plată aprobate şi a absenţelor nemotivate;
f) solicită structurilor de specialitate şi întocmeşte programarea pentru anul următor a concediilor de odihnă ale salariaților;
g) monitorizează întocmirea şi actualizarea de către conducătorii structurilor a fişelor de post pentru personalul Autorității şi asigură gestionarea lor conform prevederilor legale;
h) asigură evidenţa declaraţiilor de avere şi a declaraţiilor de interese, conform prevederilor Legii nr. 176/2010 privind integritatea în exercitarea funcţiilor şi demnităţilor publice, pentru modificarea şi completarea Legii nr. 144/2007 privind înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea Agenţiei Naţionale de Integritate, precum şi pentru modificarea şi completarea altor acte normative, cu modificările şi completările ulterioare, prin persoana desemnată prin ordin al președintelui, ale cărei atribuții sunt prevăzute la art. 6 din Legea nr. 176/2010;
i) îndrumă funcţionarii publici de conducere implicaţi în procesul de evaluare a performanţelor profesionale individuale anuale, în scopul aplicării corecte a procedurilor de evaluare pentru toate situaţiile menţionate de legiuitor;
j) prezintă președintelui situaţia funcţionarilor publici care au obţinut la evaluarea anuală a performanţelor profesionale individuale calificativul „nesatisfăcător”;
k) pe baza propunerilor compartimentelor, transmite spre aprobare numirea îndrumătorului de stagiu şi al evaluatorului funcţionarului public debutant, precum şi a programului de desfăşurare a perioadei de stagiu;
l) întocmeşte proiecte de ordin privind: numirea, încadrarea, promovarea, suspendarea, detaşarea, mutarea, încetarea raporturilor de serviciu/de muncă, reintegrarea în funcţii, delegarea de atribuţii, stabilirea drepturilor salariale, pentru personalul Autorității/membrii Comisiei Superioare de evaluare a persoanelor adulte cu handicap/Secretariatului Comisiei Superioare, pe baza adreselor structurilor de specialitate/cererilor personalului sau propunerilor de numire, după caz;
m) întocmeşte proiecte de ordin privind constituirea comisiilor de concurs/de soluționare a contestaţiilor, comisiilor de disciplină şi paritară;
n) întocmeşte proiecte de ordin privind: statul de funcţii, structura compartimentelor și repartizarea numărului de posturi pe activitățile din cadrul Autorității, Regulamentul de organizare şi funcţionare a Autorității şi Regulamentul intern al Autorității;
o) asigură evidenţa ordinelor emise de președinte într-un registru electronic;
p) întocmeşte raportul privind necesarul de formare profesională al funcţionarilor publici din cadrul serviciului şi centralizează rapoartele privind necesarul de formare profesională transmise de funcţionarii publici de conducere din Autoritate;
q) elaborează proiectul planului de măsuri privind pregătirea profesională a funcţionarilor publici din Autoritate şi proiectul planului anual de perfecţionare profesională a funcţionarilor publici din cadrul Autorității şi le transmite MMSS;
r) monitorizează aplicarea măsurilor privind formarea profesională a funcţionarilor publici și a personalului contractual din cadrul Autorității;
s) asigură întocmirea şi transmiterea situaţiilor statistice din domeniul de competenţă potrivit actelor normative în vigoare;
t) colaborează în domeniul gestionării funcţiilor publice şi funcţionarilor publici cu Agenţia Naţională a Funcţionarilor Publici;
u) solicită avizul/înștiințează Agenţia Naţională a Funcţionarilor Publici cu privire la organizarea concursurilor pe post în cadrul Autorității, conform prevederilor legale sau, după caz, notifică în prealabil Agenţia Naţională a Funcţionarilor Publici pentru exercitarea cu caracter temporar a funcţiilor publice de conducere, de către personalul Autorității, conform prevederilor legale;
v) actualizează baza de date pentru personalul Autorității;
w) asigură elaborarea Planului de ocupare a funcţiilor publice pentru personalul Autorității;
x) aplică legislația privind salarizarea personalului Autorității și înaintează, spre aprobare, statele de plata a drepturilor salariale și statele de personal ale angajaților din cadrul Autorității, conform legislației în vigoare;
y) asigură întocmirea formalităţilor privind scoaterea la concurs a posturilor vacante sau temporar vacante din cadrul Autorității, la solicitarea justificată a structurilor din Autoritate sau a conducerii acesteia;
z) asigură secretariatul comisiilor de concurs si de soluționare a contestaţiilor pentru ocuparea posturilor vacante sau temporar vacante şi întocmeşte documentele privind numirea în funcţii/încadrarea în muncă a candidaţilor declaraţi admişi, pe baza proceselor verbale ale comisiilor de concurs şi în conformitate cu prevederile legale;
aa) întocmeşte contractele individuale de muncă şi actele adiţionale pentru personalul contractual din Autoritate şi asigură evidenţa acestora;
bb) calculează vechimea în specialitate şi vechimea în muncă la încadrare şi stabileşte gradaţia;
cc) urmăreşte modificarea tranşelor de vechime în muncă pentru avansarea în gradaţia superioară pentru personalul Autorității;
dd) urmăreşte îndeplinirea condiţiilor de pensionare pentru limită de vârstă ale salariaţilor din cadrul Autorității;
ee) asigură completarea dosarelor în vederea solicitării drepturilor de indemnizaţie pentru creşterea copilului de până la 2 ani conform Ordonanței de urgență nr. 111/2010 privind concediul și indemnizația lunară pentru creșterea copiilor, cu modificările şi completările ulterioare;
ff) întocmeşte statele de funcţii/personal/plată pentru personalul Autorității;
gg) asigură evidenţa electronică a statului de funcţii/personal al Autorității şi elaborează situaţia posturilor vacante;
hh) întocmește Regulamentul de organizare şi funcţionare a Serviciului Economic, Resurse umane și Administrativ și centralizează propunerilestructurilor de specialitate din cadrul Autorității, în vederea aprobării prin ordin al președintelui;
ii) întocmeşte Regulamentul intern al Autorității, în colaborare cu structurile de specialitate din cadrul Autorității şi îl înaintează spre aprobare președintelui;
jj) întocmește și transmite, în condiţiile legii, documente/răspunsuri pentru salariaţii Autorității/foștii salariați/instituții publice/petenți;
kk) eliberează şi vizează legitimaţii de serviciu pentru angajaţii Autorității şi urmăreşte recuperarea acestora la încetarea raporturilor de muncă sau de serviciu;
ll) elaborează propunerile de estimare a cheltuielilor privind drepturile salariale în scopul fundamentării bugetului de venituri şi cheltuieli;
mm) furnizează date în vederea actualizării site-ului Autorității în domeniul de competenţă.
nn) elaborează și, după caz, revizuieşte procedurile operaţionale/de sistem/normele interne, specifice activităţilor desfăşurate;
oo) răspund de încadrarea în termenele legale privind întocmirea, prelucrarea, păstrarea, difuzarea, arhivarea și transmiterea documentelor și a datelor ce se încadrează în sfera de activitate a raporturilor de muncă sau de serviciu din cadrul Compartimentului Resurse umane.
Abrevieri
MMSS – Ministerului Muncii și Solidarității Sociale
Art. – Articolul