Art. 16 (1) Secretarul general este înalt funcționar public, numit în condițiile legii, și îndeplinește atribuțiile prevăzute de art. 61 alin.  (2) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările și completările ulterioare.

(2) Principalele atribuții și responsabilități ale secretarului general sunt următoarele:

  1. coordonează buna funcționare a compartimentelor și activităților cu caracter funcțional din cadrul Autorității și asigură legătura operativă dintre președinte și conducătorii compartimentelor din Autoritate;
  2. colaborează cu structurile de specialitate din cadrul MMSS, cu secretarii generali din celelalte ministere, precum și cu secretarii generali ai județelor şi cu directorii generali de prefectură, în probleme de interes comun;
  3. coordonează activitatea de avizare a proiectelor de acte normative şi a actelor administrative cu caracter normativ elaborate de Autoritate;
  4. coordonează activitatea de avizare a proiectelor de acte normative şi de elaborare a punctelor de vedere privind proiectele de acte normative iniţiate de alte autorităţi sau organe de specialitate ale administraţiei publice centrale;
  5. asigură transmiterea către MMSS a proiectelor de acte normative inițiate de Autoritate, cu aprobarea președintelui, în vederea parcurgerii procedurilor de avizare internă de către structurile de specialitate, a aprobării și a realizării procedurii de avizare interministerială;
  6. monitorizează și controlează elaborarea raportărilor periodice, prevăzute de reglementările în vigoare;
  7. coordonează, monitorizează şi răspunde de implementarea politicilor de personal și de respectarea principiilor privind managementul resurselor umane în cadrul instituției;
  8. avizează actele administrative cu caracter individual elaborate de Serviciul Juridic, Contencios, Licențiere și Autorizări;
  9. avizează punctele de vedere privind actele normative iniţiate de deputaţi şi senatori privind întrebările şi interpelările adresate ANPDPD;
  10. asigură operarea corectă a observaţiilor şi propunerilor ministerelor avizatoare pentru propunerile iniţiate de ANPDPD;
  11. coordonează şi urmăreşte modul în care se realizează sarcinile ce revin ministerului, prin Autoritate, rezultate din şedinţele de guvern, precum şi a celor ce derivă din actele normative adoptate;
  12. coordonează activitatea privind reprezentarea Autorităţii în faţa instanţelor de judecată;
  13. monitorizează şi controlează elaborarea rapoartelor periodice, prevăzute de reglementările în vigoare;
  14. coordonează elaborarea şi aplicarea legislaţiei de organizare instituţională a instituţiilor publice din coordonarea Autorităţii;
  15. repartizează toate petiţiile înregistrate oficial la registratura Autorităţii, precum şi toate proiectele de acte normative, iniţiate de alte autorităţi sau organe de specialitate ale administraţiei publice centrale, inclusiv proiectele de acte normative iniţiate de Autoritate revenite din circuitul de avizare extern;
  16. coordonează elaborarea, monitorizarea şi executarea planului legislativ şi planului anual de activitate al Autorităţii;
  17. coordonează activitatea de politici publice din cadrul Autorităţii;
  18. coordonează evaluarea şi pregătirea funcţionarilor publici;
  19. coordonează activitatea de Control Intern Managerial și activitatea privind implementarea Strategiei Naționale Anticorupție la nivelul Autorității, după cum urmează:

s1. în calitate de preşedinte al Comisiei de monitorizare, coordonare şi îndrumare metodologică a implementării şi dezvoltării sistemului de control intern managerial la nivelul Autorității:

      1. coordonează Comisia de monitorizare, coordonare şi îndrumare metodologică a implementării şi dezvoltării sistemului de control intern managerial la nivelul instituţiei; şi este responsabil pentru modul de organizare şi de lucru al acesteia, în funcţie de volumul şi de complexitatea proceselor şi activităţilor şi pe baza Regulamentului de organizare şi funcţionare al Comisiei;
      2. asigură conducerea şedinţelor, conform ordinii de zi, aprobă minutele şedinţelor şi, după caz, hotărârile acestora;
      3. informează preşedintele ANPDPD cu privire la procesul de actualizare a obiectivelor generale şi specifice, a activităţilor procedurale, a procesului de gestionare a riscurilor, a sistemului de monitorizare a performanţelor, a situaţiei procedurilor şi a sistemului de monitorizare şi de raportare
      4. coordonează elaborarea şi actualizarea Programului de dezvoltare a sistemului de control intern managerial
      5. în calitate de responsabil cu procesul de management al riscurilor avizează procedurile de sistem şi a procedurile operaţionale elaborate de structurile Autorităţii
      6. supune spre aprobare preşedintelui ANPDPD Raportul asupra sistemului de control intern managerial, în conformitate cu prevederile din Ordonanţa Guvernului nr. 119/1999 privind controlul intern managerial şi controlul financiar preventiv, republicată, cu modificările şi completările ulterioare;

s2. în calitate de şef al Grupului de lucru pentru implementarea Metodologiei standard de evaluare a riscurilor de corupţie în cadrul Autorității, îndeplineşte următoarele atribuţii:

      1. identificarea şi descrierea riscurilor de corupţie;
      2. evaluarea riscurilor de corupţie;
      3. stabilirea măsurilor de intervenţie;
      4. completarea Registrului riscurilor de corupţie;
      5. monitorizarea şi revizuirea riscurilor de corupţie.

Art. 17 (1) Secretarul general asigură stabilitatea funcționării Autorității, continuitatea conducerii și realizarea legăturilor funcționale dintre structurile Autorității.

(2) Secretarul general îndeplinește și alte atribuții stabilite/delegate prin ordin al președintelui Autorității.

Abrevieri

MMSS – Ministerului Muncii și Solidarității Sociale

ANPDPD – Autoritatea Națională pentru Protecția Drepturilor Persoanelor cu Dizabilități

Art. – Articolul