Art. 23

A.) în domeniul Contencios:
a) reprezintă şi apără interesele Autorității în faţa organelor administraţiei de stat, instanţelor judecătoreşti, parchetelor, birouri executori judecătoreşti, precum şi în faţa organelor administrative cu atribuții jurisdicționale (Consiliul Naţional pentru Combaterea Discriminării, Consiliul Naţional pentru Soluţionarea Contestaţiilor etc.);
b) efectuează demersurile necesare în vederea obținerii titlurilor executorii, reprezentate de hotărâri judecătoreşti şi le înaintează compartimentelor Autorității în vederea punerii în executare a acestora;
c) solicită structurilor din cadrul Autorității puncte de vedere cu privire la dosarele în care Autoritatea este parte;

d) soluţionează şi redactează în termenul prevăzut de lege răspunsurile la corespondența ce i-a fost repartizată de către conducerea Autorității;
e) asigură legătura cu Comisia superioară de evaluare a persoanelor adulte cu handicap și întocmește, în baza punctelor de vedere ale acesteia, documentele solicitate de instanțele judecătorești, organele de cercetare penală, alte instituții sau organisme în care comisia este solicitată;
(2) Serviciul prevăzut la alin. (1) îndeplinește, în condițiile legii, orice alte atribuții primite de la conducerea Autorității, specifice domeniului său de activitate.
B.) în domeniul Licențierii:
a) primește și înregistrează în registrul special de evidență cererile de licențiere a serviciilor sociale, dosarele de licențiere/acordarea unei noi licențe a serviciilor sociale depuse de furnizorii acreditați în condițiile legii, pentru serviciile sociale din domeniul de competență al Autorității;
b) verifică și analizează documentele justificative și fișa de autoevaluare completată conform prevederilor din Legea nr. 197/2012, cu modificările și completările ulterioare, precum și datele și informațiile din cererea de licențiere a serviciului social, în baza cărora se eliberează licența de funcționare provizorie, după caz, decizia de respingere a acordării acesteia;
c) soluționează dosarele de licențiere/relicențiere a serviciilor sociale din domeniul de competență al Autorității;
d) întocmește documentele necesare pentru finalizarea procedurii de licențiere a serviciului social, conform prevederilor Hotărârii Guvernului nr. 118/2014, cu modificările și completările ulterioare;
e) întocmește și transmite furnizorului de servicii sociale deciziile de acordare, respingere, suspendare, retragere, încetare a aplicabilității licenței sau relicențiere a serviciului social și licențele de funcționare provizorie/licențele de funcționare aferente;
f) transmite Agențiilor Județene pentru Plăți și Inspecție Socială copii după fișele de autoevaluare ale serviciilor sociale, licențele de funcționare provizorie, licențele de funcționare și notificările primite de la furnizorii serviciilor sociale;
g) organizează evidenţa la nivel naţional şi menţine legătura cu organizaţiile, asociaţiile, fundaţiile şi federaţiile neguvernamentale care activează în domeniul protecţiei şi promovării drepturilor persoanelor cu dizabilități, precum şi a serviciilor sociale organizate de acestea, alte instituţii care desfăşoară activităţi în domeniile de competență ale Autorității;
h) realizează evidența serviciilor sociale din domeniile de competență ale Autorității;
i) analizează Rapoartele de evaluare și Notificările primite de la Agenția Națională pentru Plăți și Inspecție Socială/Agențiile Județene pentru Plăți și Inspecție Socială, în condițiile legii, și întocmește documentația ulterioară în conformitate cu actele normative în vigoare;
j) înscrie în registrul special de evidență a cererilor de licențiere a serviciilor sociale toate serviciile sociale care au obținut licența de funcționare provizorie/ licența de funcționare;
k) colaborează cu compartimentul de acreditare din cadrul MMFTSS în vederea îndeplinirii obligațiilor Autorității, prevăzute în domeniul licențierii serviciilor sociale;

C.) în domeniul Autorizării:
a) analizează și soluționează cererile de autorizare a unităţilor protejate, în baza unei proceduri specifice;
b) elaborează și transmite unităților protejate notificările de completare a dosarului de autorizare, notele și ordinele de respingere a cererilor de autorizare, ordinele de autorizare și anexele la autorizații, notele privind completarea domeniului de activitate al unității protejate autorizate și anexele la autorizații, ordinele de suspendare și retragere a autorizațiilor;
c) monitorizează respectarea condiţiilor de autorizare analizând rapoartele anuale de activitate ale acestora;
d) asigură evidența unităților protejate și o actualizează periodic;
e) analizează documentele și soluționează cererile pentru eliberarea autorizațiilor depuse de către instituțiile și organizațiile neguvernamentale a căror activitate principală o reprezintă educaţia sau oferirea de asistenţă pentru persoanele cu handicap pentru a primi articole scutite de taxa pe valoarea adăugată la import în baza unei proceduri specifice;
f) elaborează și transmite instituțiilor și organizațiilor neguvernamentale care solicită autorizația, notificările de respingere a cererilor și autorizațiile pentru primirea de articole scutite de taxa pe valoarea adăugată la import;
g) asigură evidența instituțiilor și organizațiilor neguvernamentale pentru care a fost elaborată autorizația pentru primirea de articole scutite de taxa pe valoarea adăugată la import; h) analizează documentele și soluționează cererile pentru eliberarea autorizațiilor pentru exercitarea profesiei de interpret al limbajului mimico-gestual și a interpreților limbajului specific persoanei cu surdocecitate și cererile pentru prelungirea valabilității autorizațiilor pentru exercitarea profesiei de interpret al limbajului mimico-gestual și a interpreților limbajului specific persoanei cu surdocecitate , în baza unei metodologii specifice; i) elaborează și transmite interpreților notificările de respingere a cererilor pentru eliberarea autorizațiilor, notificările pentru respingerea prelungirii valabilității autorizațiilor și autorizațiile pentru exercitarea profesiei de interpret al limbajului mimico-gestual și a interpreților limbajului specific persoanei cu surdocecitate;

j) asigură evidența interpreților de limbaj mimico-gestual și o actualizează periodic;

k) contribuie la gestionarea procedurilor specifice de preluare şi rezolvare a solicitărilor referitoare la libera circulaţie a serviciilor în spaţiul comunitar şi libertatea de stabilire pentru prestatorii de servicii care provin din statele membre UE, referitor la profesiile reglementate (interpret ai limbajului mimico-gestual şi ai persoanei cu surdo-cecitate) prin platforma aferentă Punctului de contact unic electronic, din cadrul sistemului IMI PQ NET;
l) colaborează cu instituțiile competente în vederea îndeplinirii obligațiilor prevăzute de Legea nr.448/2006 cu completările și modificările ulterioare, pe domeniul de competență;
m) îndeplineşte orice alte atribuţii stabilite prin acte normative în domeniul său de activitate.

Abrevieri

Art. – Articolul

Page Reader Press Enter to Read Page Content Out Loud Press Enter to Pause or Restart Reading Page Content Out Loud Press Enter to Stop Reading Page Content Out Loud Screen Reader Support