Art. 33 (1) Serviciul Proiecte și Programe

(2) Serviciul Proiecte și Programe are următoarele atribuții cu caracter general:

  1. participă la elaborarea şi implementarea acordurilor de parteneriat pentru proiectele iniţiate de alte instituţii/organizaţii;
  2. analizează propunerile de colaborare primite din partea altor instituţii/organizaţii, ce au ca obiect parteneriatul în implementarea anumitor proiecte şi prezintă conducerii instituţiei un punct de vedere referitor la oportunitatea semnării acestora;
  3. efectuează demersurile premergătoare semnării acordului de parteneriat;
  4. îndeplineşte orice alte atribuţii stabilite prin acte normative în domeniul său de activitate.

(3) În domeniul proiectelor cu finanțări externe, Serviciul Proiecte și Programe are următoarele atribuții specifice:

  1. iniţiază proiecte şi accesează finanţări externe nerambursabile (programe comunitare, fonduri structurale, mecanismul financiar al Spaţiului Economic European etc.) la propunerea structurilor de specialitate;
  2. participă, împreună cu structurile de specialitate, după caz, la elaborarea și implementarea proiectelor Autorității, în baza documentelor programatice, a priorităţilor şi nevoilor identificate, pe care le supune aprobării conducerii instituţiei;
  3. identifică linii de finanţare pentru propunerile de proiecte elaborate şi aprobate de conducerea instituţiei;
  4. elaborează cererile de finanţare şi răspunde solicitărilor de clarificări primite din partea finanţatorului;
  5. identifică şi participă la selectarea partenerilor proiectului şi pregăteşte documentaţia aferentă încheierii acordului de parteneriat;
  6. coordonează/implementează/monitorizează proiectele aprobate în vederea atingerii obiectivelor stabilite în contractul/convenţia de finanţare, respectiv proiectele ale căror manageri/coordonatori de activități sunt funcționari publici/personal contractual în cadrul serviciului;
  7. colaborează cu echipele de management/implementare proiecte aprobate, respectiv proiectele ale căror manageri/coordonatori sunt funcționari publici/personal contractual în alte compartimente ale Autorității sau angajați în afara organigramei;
  8. participă la elaborarea procedurilor interne privind implementarea proiectelor ale căror manageri/coordonatori de activități sunt funcționari publici/personal contractual în cadrul serviciului, precum și din alte structuri ale Autorității sau angajați în afara organigramei;
  9. asigură asistență de specialitate managerilor de proiect, precum și echipelor de management/implementare, la solicitarea acestora;
  10. participă la reuniunile comitetelor de coordonare ale proiectelor şi întâlnirile lunare care au ca scop analiza stadiului implementării proiectelor;
  11. întocmește situații, raportări, centralizări cu privire la stadiul cererilor de finanțare, precum și al implementării proiectelor Autorității;
  12. participă la întâlnirile organizate pe parcursul implementării proiectelor Autorității și propune președintelui măsuri de remediere în situația în care constată neconformități, întârzieri sau orice alt fel de probleme intervenite în implementarea proiectelor;
  13. reprezintă Autoritatea în asigurarea relațiilor funcționale cu instituțiile finanțatoare, autoritățile de management, organismele intermediare și cu alte instituții publice și organisme implicate în implementarea proiectelor;
  14. asigură îndosarierea documentelor realizate şi predarea acestora către arhiva instituţiei, la finalizarea implementării proiectelor ale căror manageri/coordonatori sunt funcționari publici/personal în cadrul serviciului.
  15. urmărește asigurarea respectării obligațiilor privind sustenabilitatea proiectelor.

(4) În domeniul programelor de interes național, Serviciul Proiecte și Programe are următoarele atribuții specifice:

  1. fundamentează şi elaborează, împreună cu structurile de specialitate, Programele de Interes Naţional (PIN) în domeniul de competenţă al Autorităţii;
  2. stabileşte obiectivele care trebuie atinse în cadrul PIN, precum şi indicatorii de măsurare a rezultatelor;
  3. elaborează metodologia de evaluare, selecţie şi monitorizare a proiectelor din cadrul PIN;
  4. elaborează ghidurile aplicantului în cadrul PIN, în colaborare cu structurile de specialitate ale Autorității, pe care le supune aprobării conducerii instituției;
  5. organizează lansarea selecției publice de proiecte din cadrul PIN;
  6. monitorizează implementarea proiectelor din cadrul PIN;
  7. propune înființarea comisiei tehnico-economice privind analiza documentațiilor tehnice specifice proiectelor din cadrul PIN, regulamentul de organizare și funcționare al acesteia;
  8. solicită informații despre implementarea PIN în vederea elaborării de situații și/sau rapoarte specifice;
  9. evaluează, împreună cu structurile de specialitate, impactul implementării proiectelor din cadrul PIN şi propune conducerii Autorității măsurile care se impun;
  10. asigură îndosarierea documentelor realizate şi predarea acestora către arhiva instituției, la finalizarea implementării proiectelor;

(5) În domeniul finanțării proiectelor organizațiilor neguvernamentale cu activitate în domeniul protecției persoanelor adulte cu handicap, în baza art. 99 din Legea nr. 448/2006, Serviciul Proiecte și Programe are următoarele atribuții specifice:

  1. elaborează, împreună cu structurile de specialitate, metodologia de selectare și finanțare a proiectelor în domeniul protecției și promovării drepturilor persoanelor cu dizabilități, la propunerea structurilor de specialitate;
  2. elaborează, împreună cu structurile de specialitate, documentația pentru elaborarea și prezentarea propunerilor de proiecte;
  3. organizează selecția publică de proiecte în domeniul protecției persoanelor adulte cu dizabilități;
  4. monitorizează implementarea proiectelor derulate în baza art. 99 din Legea nr. 448/2006;
  5. urmărește asigurarea respectării obligațiilor privind sustenabilitatea proiectelor.

Abrevieri

Art. – Articolul

PIN – Programe de Interes Național