Conținutul paginii
ToggleProgram de finanțare
POC – Programului Operațional Competitivitate 2014-2020
Axa prioritară 2 – Tehnologia informației și comunicațiilor (TIC) pentru o economie digitală competitivă
Acțiunea 2.3.1 Consolidarea și asigurarea interoperabilității sistemelor informatice dedicate serviciilor de eguvernare tip 2.0 centrate pe evenimente din viața cetățenilor și întreprinderilor, dezvoltarea cloud computing guvernamental și a comunicării media sociale, a Open Data și Big Data
Secțiunea E: Guvernare și open data
Cod MySMIS 127682
Beneficiar
Autoritatea Națională pentru Protecția Drepturilor Persoanelor cu Dizabilități (ANPDPD)
Partener
Autoritatea pentru Digitalizarea României
Ministerul Muncii și Solidarității Sociale
Durată proiect
52 de luni (iulie 2019 – noiembrie 2023)
Buget proiect
45.042.464 lei
Obiectiv general
Dezvoltarea și implementarea unei platforme naționale centralizate, pentru colectarea, stocarea și distribuirea informațiilor referitoare la cazurile persoanelor cu handicap (adulți și copii cu certificat de încadrare în grad și tip de handicap sau care sunt la prima evaluare privind obținerea certificatului) către autoritățile publice centrale și locale, beneficiari individuali și parteneri instituționali.
Obiective specifice
- eficientizarea interacțiunilor între ANPDPD, CSEPAH, DGASPC-uri și CEPAH-uri cu beneficiarii direcți (cetățenii) din domeniul protecției persoanelor adulte cu dizabilități, prin crearea de interfețe bidirecționale prin care se pot depune cererile și dosarele în format electronic (scanat), care să permită urmărirea stadiului aprobării dosarului și transmiterea (tot electronic) a deciziei analizei dosarului;
- creșterea eficienței activității ANPDPD și CSEPAH (la nivel central) și DGASPC-uri / CEPAH prin implementarea unui sistem informatic de management de cazuri care să permită utilizatorilor înregistrați din cadrul ANPDPD, CSEPAH, DGASPC, CPC și CEPAH să creeze și să gestioneze dosarele persoanelor adulte și a copiilor cu dizabilități, să urmărească, în mod centralizat, capacitățile de la nivelul centrelor rezidențiale și nerezidențiale de protecție socială și să permită utilizatorilor înregistrați din cadrul ANPDPD să aibă acces mult mai rapid la informațiile înregistrate în noul sistem informatic de la nivelul DGASPC-urilor;
- eficientizarea activității de la nivelul ANPDPD și DGASPC-uri prin introducerea de funcționalități de gestionare informatică a activității de tip registratură (intrare-ieșire) on-line pentru/către cetățeni, mediul privat și alți parteneri instituționali și fluxuri automate de documente
- eficientizarea activității de la nivelul ANPDPD, CSEPAH și DGASPC-uri, inclusiv CEPAH și CPC, prin introducerea de funcționalități de scanare și arhivare electronică a dosarelor persoanelor adulte și a copiilor cu dizabilități, permițându-se astfel si urmărirea și consultarea lor în format electronic;
- centralizarea managementului obligațiilor de plată a drepturilor acordate persoanelor adulte cu dizabilități, rezultând astfel o diminuare a posibilității apariției de erori și fraude, SNMD urmând a gestiona listele cu obligațiile de plată care vor fi transmise către ANPIS pentru execuția efectivă a plăților, fie direct către beneficiari, fie direct către furnizorii de servicii;
- luând in considerare faptul ca atât ANPDPD cat si MMSS sunt instituții care au drept de inițiere si avizare de acte normative cu impact asupra domeniului protecției drepturilor persoanelor cu dizabilități, sistemul va permite schimbul bidirectional de date intre ANPDPD si MMJS.
Grup țintă
Direcțiile Generale de Asistența Sociala si Protecția Copilului din cadrul fiecarui județ, respectiv 41 de județe, plus sectoarele Municipiului Bucuresti, respectiv 6 sectoare, constituie grupul ținta al proiectului.Beneficiarii indirecți sunt persoanele cu dizabilitați, familiile sau membrii familiilor care au în îngrijire persoane cu dizabilitați, reprezentanții legali ai persoanelor cu dizabilitați.
Activități
A1. Management de proiect
A2. Implementarea soluției informatice
A3. Instruirea echipei de proiect
A4. Informare si publicitate
Rezultate planificate
Platforma naționala centralizata pentru colectarea, stocarea si distribuirea informațiilor referitoare la cazurile persoanelor cu handicap (adulți si copii cu certificate de încadrare în grad si tip de handicap sau care sunt la prima evaluare privind obținerea certificatului) catre autoritațile publice centrale si locale, beneficiari individuali si parteneri instituționali. Sistemul va permite si gestionarea si emiterea cardului european de dizabilitate.
Contact
Pentru suport SNMD: snmd.bms@anpd.gov.ro
Telefon 0314338090, formați 11
Manager proiect Clara Munteanu, email: clara.munteanu@anpd.gov.ro
Informări
Conferința de închidere a proiectului SNMD
Postat în data de 19.12.2023
”Autoritatea Națională pentru Protecția Drepturilor Persoanelor cu Dizabilități în parteneriat cu Autoritatea pentru Digitalizarea României (ADR) și Ministerul Muncii și Solidarității Sociale (MMSS) a implementat proiectul „Sistem Național de Management privind Dizabilitatea”, cod SMIS 127682, proiect implementat în cadrul Programului Operațional Competitivitate 2014-2020, Axa prioritară 2 – Tehnologia informației și comunicațiilor (TIC) pentru o economie digitală competitivă, Acțiunea 2.3.1 Consolidarea și asigurarea interoperabilității sistemelor informatice dedicate serviciilor de eguvernare tip 2.0 centrate pe evenimente din viața cetățenilor și întreprinderilor, dezvoltarea cloud computing guvernamental și a comunicării media sociale, a Open Data și Big Data.
Perioada de implementare 11.07.2019 – 29.12.2023
Valoarea totală a proiectului: 45.042.464 lei, din care 7.053.161,04 lei de la bugetul de stat și 37.989.302,96 lei din fonduri externe nerambursabile
Obiectivul general al proiectului l-a constituit dezvoltarea și implementarea unei platforme naționale centralizate pentru colectarea, stocarea și distribuirea informațiilor referitoare la persoanele cu dizabilități (adulți și copii) către autoritățile publice centrale și locale, beneficiari individuali și parteneri instituționali.
Obiective specifice:
OS 1
Cresterea eficienței activitații Autoritații Naționale pentru Protectia Drepturilor Persoanelor cu Dizabilitați (ANPDPD) si Comisiei Superioare de Evaluare a Persoanelor Adulte cu Handicap (CSEPAH) (la nivel central) si DGASPC-uri (direcțiile generale de asistența sociala si protecția copilului la nivel județean si a sectoarelor municipiului Bucuresti) / Comisiilor de Evaluare a Persoanelor Adulte cu Handicap si Comisiilor pentru Protecția Copilului la nivel județean si ale sectoarelor municipiului Bucuresti (CEPAH) prin implementarea unui sistem informatic de management de cazuri care sa permita utilizatorilor înregistrați din cadrul ANPDPD, CSEPAH, DGASPC, CPC si CEPAH sa creeze si sa gestioneze dosarele persoanelor adulte si a copiilor cu dizabilitați, sa urmareasca, în mod centralizat, capacitațile de la nivelul centrelor rezidențiale si nerezidențiale de protecție sociala si sa permita utilizatorilor înregistrați din cadrul ANPDPD sa aiba acces mult mai rapid la informațiile înregistrate în noul sistem informatic de la nivelul DGASPC-urilor.
2. OS 2
Eficientizarea activitații de la nivelul ANPDPD si DGASPC-uri prin introducerea de funcționalitați de gestionare informatica a activitații de tip registratura (intrare-iesire) on-line pentru/catre cetațeni, mediul privat si alți parteneri instituționali si fluxuri automate de documente. Se va urmari automatizarea atât a fluxului de intrare on-line a cererii, formulare si alte documente de tipul transmiterilor/înregistrarilor on-line efectuate, precum si fluxul de iesire pentru transmiterea on-line a raspunsurilor, planificarilor (de ex. la comisia de evaluare adulți si copii etc).
3. OS 3
Eficientizarea activitații de la nivelul ANPDPD, CSEPAH si DGASPC-uri, inclusiv CEPAH si CPC, prin introducerea de funcționalitați de scanare si arhivare electronica a dosarelor persoanelor adulte si a copiilor cu dizabilitați, permițându-se astfel si urmarirea si consultarea lor în format electronic.
4. OS 4
Centralizarea managementului obligațiilor de plata a drepturilor acordate persoanelor adulte cu dizabilitați, rezultând astfel o diminuare a posibilitații apariției de erori si fraude, SNMD urmând a gestiona listele cu obligațiile de plata care vor fi transmise catre ANPIS pentru execuția efectiva a plaților, fie direct catre beneficiari, fie direct catre furnizorii de servicii.
5. OS 5
Eficientizarea interacțiunilor între ANPDPD, CSEPAH, DGASPC-uri si CEPAH-uri cu beneficiarii direcți (cetațenii) din domeniul protecției persoanelor adulte cu dizabilitați, prin crearea de interfețe bidirecționale prin care se pot depune cererile si dosarele în format electronic (scanat), care sa permita urmarirea stadiului aprobarii dosarului si transmiterea (tot electronic) a deciziei analizei dosarului.
Conferința de închidere a proiectului a avut loc în data de 19.12.2023. La evenimentul care a avut loc în format online, au participat reprezentanți ai DGASPC, ai echipelor de proiect din cadrul MMSS, ADR și ANPDPD.
Informații referitoare la implementarea proiectului sunt disponibile pe site-ul https://anpd.gov.ro/web/proiecte/proiecte-europene/sistem-national-de-management-privind-dizabilitatea-snmd/
Pentru mai multe informații despre proiect accesați www.fonduri-ue.ro
Portal extern SNMD
Postat în data de 09.01.2023.
Pentru mai multe informații despre proiect accesați www.fonduri-ue.ro
Comunicat de presă lansare proiect SNMD
Postat în data de 28.04.2022 (preluare site ANPD). Format PDF.
Pentru mai multe informații despre proiect accesați www.fonduri-ue.ro
Rezultate finale recrutare și selecție expert extern – expert achiziții publice
Postat în data de 22.11.2019. Format PDF.
Pentru mai multe informații despre proiect accesați www.fonduri-ue.ro
Rezultate finale recrutare și selecție expert extern – expert achiziții publice
Postat în data de 22.11.2019. Format PDF.
Pentru mai multe informații despre proiect accesați www.fonduri-ue.ro
Rezultate evaluare și selecție dosare expert extern – expert IT hardware/software
Postat în data de 15.11.2019. Format PDF.
Pentru mai multe informații despre proiect accesați www.fonduri-ue.ro
Rezultate evaluare și selecție dosare expert extern – expert achiziții publice
Postat în data de 15.11.2019. Format PDF.
Pentru mai multe informații despre proiect accesați www.fonduri-ue.ro
Anunț recrutare și selecție expert extern – expert IT hardware/software
Postat în data de 04.11.2019. Format PDF.
Pentru mai multe informații despre proiect accesați www.fonduri-ue.ro
Formulare recrutare
Postat în data de 04.11.2019. Format DOC.
Pentru mai multe informații despre proiect accesați www.fonduri-ue.ro
Anunț recrutare și selecție expert extern – expert achiziții publice
Postat în data de 04.11.2019. Format PDF.
Pentru mai multe informații despre proiect accesați www.fonduri-ue.ro
Formulare recrutare
Postat în data de 04.11.2019. Format DOC.
Pentru mai multe informații despre proiect accesați www.fonduri-ue.ro
Rezultate recrutare și selecție experți extern
Postat în data de 29.10.2019. Format PDF.
Pentru mai multe informații despre proiect accesați www.fonduri-ue.ro
Anunț recrutare și selecție experți externi
Postat în data de 18.10.2019. Format PDF.
Pentru mai multe informații despre proiect accesați www.fonduri-ue.ro
Formulare recrutare
Postat în data de 04.11.2019. Format DOC.
Pentru mai multe informații despre proiect accesați www.fonduri-ue.ro
Abrevieri
ANPDPD – Autoritatea Națională pentru Protecția Drepturilor Persoanelor cu dizabilități
SNMD – Sistem Național de Management privind Dizabilitatea
CSEPAH – Comisia Superioară de Evaluare a Persoanelor Adulte cu Handicap
DGASPC – Direcția Generală de Asistență Socială și Protecția Copilului
CEPAH – Comisia de Evaluare a Persoanelor Adulte cu Handicap
CPC – Comisia pentru Protecția Copilului
ANPIS – Agenţiei Naţionale pentru Plăţi şi Inspecţie Socială
MMSS – Ministerul Muncii și Solidarității Sociale
MMJS – Ministerul Muncii și Justiției Sociale
A 1.1 – Activitatea 1.1